Bloggintresserade

Sidvisningar

4 augusti 2015

Girl on Wheelz

Cool värre, var jag!!! Hösten 1979, med mormor i USA. Härliga tider!

Jo - jag vet. Vi jobbar ju "bara" med uppslag. Fast det måste ju finnas en första och en sista sida i varje album också :)




Papper
Enfärgad cardstock

Dekorationer
Alfabetsstickers "Moma",  American Crafts letter sticker books remarks

Verktyg
Skalpell, skärmaskin

Sida av Josefin

SKOLA

Jag ville försöka mig på att göra sån där solskenseffekt, som jag har sett så mycket av på internet. Tycker nog att det blev okej för att vara ett första försök. Jag började med den största biten, i mitten, och mätte ut vinklarna jag ville ha från det nedre hörnet, och sedan drog jag med skalpellen upp till motstående hörn. Därefter mätte jag ut de andra bitarna på det sätt jag ville att de skulle utgå från mittenbiten. Några av scrapbitarna lade jag ihop så att de fick bilda fotomattor/ramar, och även som matta under några av de mörkare bokstäverna så att de skulle synas bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar