Bloggintresserade

Sidvisningar

13 mars 2013

Mora, Dalarnas pärla

Två sidor som jag gjorde under semestern i Mora några somrar sedan. Jag skapade bakgrunderna och när jag kom hem framkallade jag fotona och monterade dem, plus satte ihop siderna till ett uppslag. Ett annorlunda sätt att jobba! Numera har jag införskaffat en liten minifotoskrivare, så på nästa semester får den nog följa med... För finns det nåt roligare än att använda regniga semesterkvällar till att scrappa?


Papper
Bakgrund: Kraftpapper Bazzill. Mönstrade papper i bitar från BasicGrey och Making Memories m.fl.

Dekorationer
Sammetsband Reprint, alfabetsstickers DCWV

Verktyg
Fiskars PaperTrimmer
DistressInk


Uppslag av Gisela







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SKOLA

Här ser du det jag kallar för "Colour blocking" på två olika sätt. Det betyder att du skär/river dina papper i olika storlekar och pusslar ihop dem till en ny bakgrund. Här har jag tänkt lite "staket" på högersidan, men annars går det bra med rutor, cirklar, trianglar - bara att leka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar